מועדון התעופה הישראלי

בפורום זה נדון בנושא הטימלר הישראלי
שלח תגובה
stross777
הודעות: 7
הצטרף: ש' נובמבר 05, 2011 8:33 pm

מועדון התעופה הישראלי

שליחה על ידי stross777 »

בחודש האחרון הקמתי מועדון התעופה הישראלי לצורך תחרויות יוני תעופה בארץ לפי גזעים שונים.
במועדון 20 חברים ובנוסף לזה עוד 5 חברי כבוד/שופטים כולל קותי אהרון.
לכל המעוניין להצתרף אנא ליצור קשר איתי לטל: 054-66-32843
בברכה, אדר' דויד שטרוסמאייר
סמל אישי של משתמש
קותי
מנהל האתר
הודעות: 1441
הצטרף: ד' אפריל 22, 2009 4:51 pm

Re: מועדון התעופה הישראלי

שליחה על ידי קותי »

שלום לך דויד. בשם מגדלי הטימלר הישראלי הייתי מבקש ממך מעט הנחיות בתחום תעופת הטימלרים .כיצד על המגדלים להיערך לאימוןהטימלר ומה הם הקריטריונים כדי להתחרות בין מגדלי הטימלר. מה הם הדגשים החשובים בתעופה בשחרור היונים ךתעופה. לידיעתך יש בין המגדלים כאלו שמחזיקים יונים אשר מתהפכות בתוך השובך .יש כאלו שמתהפכים רק מחוץ לשובך ויש שלא מתהפכים כלל .מנסיון הטימלר עף זמן של כשעתיים עד שלוש שעות. האמת שבטימלר המטפחים לא שמו דגש על התעופה עד עתה ולכן חשוב למגדל הכיוון הנכון כדי להתחילולאמן את היונים לתעופה בכלל ולתחרות בפרט. מצפים להכוונתכם כדי שנדע מה לעשות ולהשתתף.תודה.
קותי אהרון
מנהל אתר יונים בישראל
054-4466060
stross777
הודעות: 7
הצטרף: ש' נובמבר 05, 2011 8:33 pm

Re: מועדון התעופה הישראלי

שליחה על ידי stross777 »

התחרות של חברי מועדון התעופה בישראל
1) השתתפות בתחרות מותרת רק בין חברי מועדון התעופה בישראל בלבד!
2) השתתפות מותרת רק עם יוני תעופה שיש להם טבעת סגורה עם שנה של המועדון ITC.
3) שופט צריך להגיע למקום של התחרות לפחות 1/2 שעה לפני תחילת התחרות על מנת לבדוק ולרשום בטופס של המועדון טבעות, סוג וצבע של מינימום 3 יונים שיילקחו לצורך החישוב הממוצע.
4) שופט ומגדל חייבים לכוון שעונים אישיים לפי הרדיו ואסור למגדל להעיף במהלך התעופה יונים אחרות, להפחיד יונים שעפים עם אמצעים שונים או אף לצעוק או להשתמש במשרוקית!
5) יש לרשום בטופס של ההשתתפות כל שינוי שקורה במהלך התעופה כגון, התקפת הנץ, שינוי במזג אוויר, הפרדת היונים, נעלמות היונים, הצטרפות של יונים אחרות וכו'.אם יונה ירדה מייד אחרי תחילת התחרות, כן יינתן אפשרות למגדל להעיף אותה שוב עד 15 דקות, וזמן החדש ירשם לטופס כתחילה!
6) שופט חייב לראות יונים לפחות פעם אחד כל שעה. אם יונים נעלמו מעבר לנקודות יותר משעה אחת הם חייבים להופיע שוב מגובה, אחרת הם פסולים!
7) שופט חייב לקחת זמן ממוצע של 3 יונים לפחות וגם זמן של יונה אחרונה שנוחתת, כלומר אם מגדל יונים מעיף רק 3 יונים ואחד מהם נלקח ע"י נץ, לא יהיה לא מספיק יונים לזמן ממוצע וגם זמן של יונה אחרונה לא יילקח בחשבון!לכן מומלץ להעיף יותר מ3 יונים אך המקסימום הוא 15 יונים.
8) יונים חייבים לנחות על השובך או במרחק מכסימלי של 15 מ' מהשובך יונים אחרת הם פסולים.
9) כל היונים וגם יונה אחרונה חייבת להיכנס אל תוך השובך מכסימום שעה אחת מהנחיתה של יונה אחרונה, אחרת הם פסולים.
10) שופט חייב להיות נוכח כל הזמן של התעופה, ולבדוק מס' טבעות, סוג וצבע של יונים כאשר ירדו. הוא חייב לקבל אוכל ושתייה ממגדל המתחרה.
11) העתק של הטופס של התחרות צריך להיות חתום ע"י שופט והמגדל ולישיר אצל המגדל כאשר העתק שני (אוריגינל) יש לשלוח בדואר ליו"ר ועדה של התחרויות והעתק שלישי למזכיר של המועדון.
12) אסור שיקרה מצב ששופט ישפוט יונים אצל המגדל שהיה או יהיה שופט אצלו באותה שנה!
סמל אישי של משתמש
קותי
מנהל האתר
הודעות: 1441
הצטרף: ד' אפריל 22, 2009 4:51 pm

Re: מועדון התעופה הישראלי

שליחה על ידי קותי »

שלום דוד מההנחיות שנתת הבנו שהתחרות היא על זמן.
אין מקום לצורת תעופה טיפוסית לגזע למשל ,ההיתהפכויות של הטימלר .המרחק והגובה מהשובך,או למשל בגזע הניקולייבסקי הריפרוף בכנפיים. או אצל הרולר ברמינגהם שם התעופה היא בלהקה צמודה והסלטות העגולות לאחור. כמות הסלטות ההיפרדות מהלהקה והחזרה לדבוקה שעפה יחד.
הדברים שקבעת לקוחים בעיקר מעולם הטיפלר ,אני חושב שכדי שיותר גזעים ישתתפו ,צריך לקבוע מאפיינים מיוחדים עליהם מסתכלים בעולם בתחרויות תעופה לכל קבוצת גזעים. כך יהיה יותר קל לאפיין את הפרמטרים הדרושים כדי שעוד גזעי תעופה יצטרפו למועדון . אשמח לתגובתך. בברכה קותי.
קותי אהרון
מנהל אתר יונים בישראל
054-4466060
שלח תגובה